ustawienie kąta kół

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • thaVitt
    Classic
    • 2011
    • 8

    ustawienie kąta kół

    Witam,
    jestem pracownikiem działu handlowego Skody Carsed w Mińsku Mazowieckim.
    zapraszam wszystkich zainteresowanych zakupem nowego auta do kontaktu, moje dane:

    Jakub Jaczewski
    511 143 961
    [email protected]

    Dla wszystkich forumowiczow przewidziane wysokie rabaty oraz masa gadżetów i gratisów

    pozdrawiam
    Kuba
  • hristov
    Classic
    • 2010
    • 18

    #2
    ustawienie kąta kół

    Witam, mam taki problem i prosze o porade. Bylem ustawic zbierznosc w swojej octavii2 1,9 tdi wszystko wyszlo dobrze kierownica rowno, prosto no i wlasnie, jak wyjechalem puszczam kierownice a auto ucieka w prawo musze delikatnie ja skierowac w lewo zeby jechal prosto. wrocilem i mechanik poinformowal mnie ze kat kola jest przestawiony z prawej strony o 1 stopien.

    moje pytaie czy jest mozliwosc ustawienia bez ingerencji ciezkich narzedzi zeby wyciagnac .

    prosze o konstruktywna porade.

    pozdrawiam

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      który kąt? wyprzedzenie sworznia zwrotnicy czy pochylenie koła?
      mniemam, że zbieżność o.k.
      możesz mieć krzywy amortyzator,zgiętą zwrotnicę lub zgięty wahacz
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • hristov
        Classic
        • 2010
        • 18

        #4
        chodzi o kąt pochylenia kola

        Komentarz

        • Damianjg
          Rider
          • 2008
          • 621

          #5
          Tak zgadza sie ale może to być spowodowane tym co koelga robekcool napisał.
          Tutaj masz jakie powinny byc ustawienia i porównaj z tym co otrzymałeś z diagnostyki.
          Załączone pliki

          Komentarz

          • alibaba
            Classic
            • 2012
            • 1

            #6
            Witam, po zrobieniu badania okresowego mojej octavii (2003r., 1,9 TDI, combi), w raporcie końcowym w pozycji "Kontrola ustawienia kół" zapisane są następujące wartości
            - oś przednia: -3,2 mm
            - oś tylna: 2,1 mm

            Diagnosta powiedział, że jest OK, natomiast mnie się wydaje, że jest zbyt duża różna między przednią a tylną osią. Powyższe wartości to jedyne, które zapisane są w pozycji dotyczącej ustawienia kół.

            Czy ustawienie kół mam rzeczywiście prawidłowe?

            Komentarz

            • gieu
              Rider
              • 2009
              • 607
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Zamieszczone przez Damianjg
              Tak zgadza sie ale może to być spowodowane tym co koelga robekcool napisał.
              Tutaj masz jakie powinny byc ustawienia i porównaj z tym co otrzymałeś z diagnostyki.
              Czy takie same ustawienia dotyczą O2 FL? Czy są uniwersalne dla wszystkich wersji (kombi, liftback...)?
              Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                gieu, oprócz RSa,Scouta lub sportowego zawieszenia które tak jak w przedlifcie są inne
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • gieu
                  Rider
                  • 2009
                  • 607
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  No to u mnie pochylenie na osi tylnej wynosi:
                  lewe: -0°42'
                  prawe: -1°33'

                  Lewe nie trzyma normy :-( Ktoś potrafi to skomentować? Czy to jest poważne przekroczenie?

                  Serwis, w którym to robiłem stwierdził, że w O2FL nie można korygować/ustawiać pochylenia. Jakoś ciężko mi w to uwierzyć ... Czy to jest prawda? Jeżeli nie, to jak się to reguluje?


                  Poza normą jest też:
                  pochylenie osi sworznia zwrotnicy
                  lewe: +8°05'
                  prawe: +8°'09'

                  Czy to też jest ustawialne i podczas przeglądu geometrii powinni to zrobić?
                  Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    gieu, z tego co słyszałem niektóre parametry ustawia się blacharsko ale nie potrafię ci powiedzieć które dokładnie :roll:
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • demmsi
                      Elegance
                      • 2011
                      • 966
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      gieu, ja około rok temu robilem geometrię i ustawiali mi z tyłu pochylnie kół. Przynajmniej tak wynika z wyniku pomiaru geometrii przed i po :diabelski_usmiech

                      Wydaje się, że pochylenie kół na osi powinno być identyczne (u mnie jest różnica 3')
                      Znaczy była rok temu :twisted: muszę się wybrać na kontrole zawieszenia i geometrii.

                      Komentarz

                      • Kicer
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 217

                        #12
                        Pochylenie koła można w nieznacznym stopniu regulować z przodu suwając wózkiem lewo<->prawo ale są to niewielkie wartości.

                        Pochylenie koła z tyłu reguluje się górnym wahaczem.

                        CZłowiek który zajmuje się profesjonalnie ustawieniem geometrii zawieszenia powinien to wiedzieć, ale niekoniecznie proponuje bo regulacja przedniego pochylenia jest dość pracochłonne i za te 100 czy 200 zł nikt tego raczej nie zrobi...

                        Pozdrawiam MArcin

                        [ Dodano: Nie 25 Lis, 12 16:23 ]
                        Błędy w pomiarach też nie zawsze są związane z tym że auto jest krzywe...
                        Ale bardzo ważne jest też stanowisko na którym się to wykonuje (wypoziomowanie podłoża) i sam sprzęt odpowiednio skalibrowany. A wiadomo jedno i drugie wymaga sporych nakładów finansowych co = nie zawsze wykonywane na czas lub nie tak jak być powinno.
                        Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                        Komentarz

                        • zepter00
                          RS
                          • 2008
                          • 2304

                          #13
                          Kicer dobrze mówi. Sprzęt i niestaranność też może dawać złe - błędne wyniki.
                          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                          Komentarz

                          Pracuję...